Národní numismatická epopej uvádí první epochální projekt na světě - Největší Křižáci a Templáři.
Kolekce zlatých a stříbrných mincí pro sběratele
První kapitola – první křížová výprava 1096-1099
Smrtící koktejl mimořádného tématu, geniálního uměleckého provedení a historizujícího intelektuálního průvodce otisknutého do projektu zlatých a stříbrných pamětních ražeb je jistotou mimořádného budoucího zhodnocení.
Události dneška je možné lépe pochopit a přijmout poučení, pochopíme-li dávné postoje našich předků. I když se zdá, že se na nás živelně valí, mají svůj dávný historický impuls. Nedělám si ambice, aby zvolené téma bylo pochopeno v širší populaci. Dokonce mi o to ani nejde. Šlo o vytvoření aktuálního projektu, majícího zvláštní punc jedinečnosti a vyvolenosti, jen pro úzkou skupinu nejnáročnějších zákazníků, pro něž je inspirací prožitek z umění ve spojení s historickou událostí a jejím přesahem do současnosti.
Víra a vášeň předků jako symbol historických pamětních medailí
Zlatá mince rytířství a kurtoazie
Počátkem 11. století se ve Francii objevili potulní pěvci trubadúři, opěvující statečné skutky rytířů až od doby Karla Velikého (Píseň O Rolandovi). V důsledku křížových výprav mnoho mužů opustilo své domovy a mnoho se jich už nevrátilo. Ti co zůstali, mladá pážata nebo klerici, opěvují ty statečné, opuštěné ženy a nechávají sublimovat lásku.
Takto se pozvedla vážnost „paní“. Tato doba změnila francouzskou duši a dala základ typicky francouzským ctnostem, galantnosti a uctivému vztahu k ženám. Na francouzský dvůr přináší tyto mravy Eleonora Akvitánská, žena nekonečného temperamentu, kvůli níž překreslují panovníci Francie a Anglie mapy svých zemí.
Marie, dcera Eleonory navrhne Chretiénovi de Troyes vytvořit archetyp rytíře podléhajícímu své paní. Chretien, první velký francouzský autor rytířské literatury, doplní Artušovskou legendu anglického kněze Geoffreye z Monmouthu o postavu rytíře Lancelota, rytíře o němž ženy sní ve své fantazii. Takto rozšířená Artušovská legenda se jeví jako jednoduchý jinotaj principů vývoje lidské civilizace zmítané vášněmi jedinců jež jsou schopny změnit rozumové status quo a tím i celou společnost. Zatímco racionální životní stavba se hroutí a s ní i představa věčnosti dokonalého království založeného na rozumu, milostná vášeň vypaluje lidstvu memento toho, že víry se mění, jen vášeň zůstává.